Miért elengedhetetlen a professzionális fotós által készített képek használata az online marketingben

Amikor valaki felkéri cégünket tanácsadásra, nem vágunk bele egyből.- Stratégia nélkül ugyanis csak kapkodás minden elvégzett tollvonás. Egy úgynevezett online marketing auditot tartunk, melynek során átnézzük az adott cég jelenlegi marketing kommunikációját, értékeljük azt, majd elmondjuk javaslatainkat. Tegnap egy debreceni cégnél segédkeztem tanácsadó kollégáimnak ebben a folyamatban, mikor a honlap elemzéséhez értünk. A cégvezető jó előre beharangozta: a honlapja új, és nagyon szuper, bérelt webáruház működik alatta. Büszke rá, hogy sikerült így összerakniuk ezt a klassz kis webáruházat. Ennek megfelelően nagy várakozással nyitottam meg az oldalt, de teljesen lefagytam a látványtól. A ’90-es évek közepén, az egyetemi informatika óráinkon a legrosszabb grafikai érzékkel megáldott évfolyamtársam szebbet, modernebbet készített, mint ez a bérelt webáruház volt. Most hogyan mondjam el ennek a csillogó szemmel a véleményemre váró ügyvezetőnek, hogy ha ezt egy vevő meglátja, még akkor is Kuala Lumpurig szalad, ha kifejezetten az ő termékét kereste már tinédzser kora óta? Te mit mondanál neki?

A dakota közmondások már másokon is segítettek

Néha az ember nem lát ki a dobozból, amibe be van zárva. Ki kell őt mozdítani ahhoz, hogy kicsit távolabbról lássa magát, saját dolgait. Ezért jók a színes képek, mondások, példabeszédek. Nem véletlen, hogy Jézus is mindig ezeket használta. Tőle tanulni nem szégyen, így én is szeretem másképp lefesteni mondanivalómat. Elmeséltem hát az utunkat Debrecenbe. Elég sokat foglalkozom gasztromarketinggel, hivatalosan turizmus és vendéglátás marketingnek hívják. Lényeg, hogy az éttermekre, szállodákra mindig nyitva van a szemem, így idefele is megfigyeltem párat. A 33-as úton haladva elmegy az ember a Hortobágyi csárda mellett, melynek boltíves ablakaiban szép muskátlik virítottak még most, december elején is. Betértünk, hangulatos, igazi csárda feeling fogadott, szép berendezés, kandalló, szürkemarha agancsok. Ebédeltünk, de bár ne tettük volna. A marhapörkölt, amit én ettem, inkább mócsing volt, mint hús. Útközben több kamionos büfé mellett is elhaladtunk, ahol rozsdás tábla hirdette, hogy bizony itt pacal kapható. OSB lapokból tákolt bódék, sáros parkoló, rendezetlenség. Eszembe sem jutott megállni. Soha nem tudom meg, milyen lett volna ott egy pörkölt. Ahogy az igénytelen weboldal látogatója sem, milyen ügyfelem terméke…

A képen egy magyar származású, amerikai séf

Az első 5-15 másodpercben eldől minden

Ha van egy kereső-optimalizált weboldalad, ha van látogatottságod, az már fél siker. De a látogatóból csak akkor lesz vevő, ha egyáltalán marad az oldaladon. Ehhez pedig egy minőségi látványvilág kell, mely a képeken és a grafikán alapszik. Az online marketing kutatásokból kiderül, 5 maximum 15 másodperced van arra, hogy meggyőzd a látogatót, hogy egyáltalán a weboldaladon maradjon. Ha egy elfuserált, rossz felbontású, amatőr kép fogadja, azt gondolja majd, ez is egy OSB bódé. Nyújts bármilyen jó szolgáltatást, bármilyen jó áron, nem kapsz esélyt, hogy bemutatkozz, elvesztettél egy vevőt.

A képen: Galbenisz Tomasz színművész
A képen: Háda János színművész, rendező

Elárulok egy titkot a közösségi média marketingről

Immáron 20 éve foglalkozom marketinggel, kifejezetten az online marketing, közösségi média marketing és a keresőoptimalizálás a szakterületem. Cégem több mint 2,5 millió Facebook rajongót kezel napi szinten. Összegyűlt némi tapasztalat ez idő alatt a közösségi média marketingről is a cégnél. Elárulok ebből egy titkot. A legtöbb közösségi média számára az oldalad és követői között fennálló interakció a legfontosabb mutató arra vonatkozóan, hogy az adott felület megmutassa-e bejegyzéseidet nekik, vagy sem. Mi az az interakció? Egy like, egy hozzászólás, egy megosztás. Mit jelent ez? Sokkal több emberhez eljutsz posztjaiddal, üzeneteiddel, ha like-olják képeidet, megosztják azokat. Te megosztanál egy stock fotót, melyet ezerszer látott már minden ismerősöd? Te likeolnál egy csúnya képet? Bizony én inkább csak azokat, melyekről látszik, hogy egyedi, személyes, és persze szép.

Mihez kell tehát fotós, és hogyan alkalmazd őt az online siker érdekében?

Két fontos feladatot kell profi fotósodra bízni. Az egyik az online és offline anyagok (weboldal, szórólapok, étlapok stb.) elkészítéséhez szükséges fotók. Ne használj vásárolt stock képeket, melyek elveszik a személyességet, és akár a következő utcasarkon is szembe jöhetnek veled. Egyedi, műtermi vagy helyszíni, profin bevilágított, befotózott képeket javaslok.

A másik a közösségi média és a folyamatos tartalommarketing. A keresőoptimalizálás miatt is fontos, hogy weboldalad tartalma folyamatosan növekedjen. Ezekhez a tartalmakhoz képek kellenek majd. Ahogy a közösségi média megjelenésekhez is. Rendezz havonta fotózást az aktualitásokról. Egyezz meg a fotóssal egy éves, kedvező díjban. Ha tudja, hogy minden hónapban számíthat majd tőled megbízásra, kedvezőbb árakat kapsz majd. És rengeteg valódi rajongót közösségi oldalaidon.

Máté Balázs
online marketing tanácsadó
Marketing Professzorok Kft.

Köszönöm, hogy megosztod másokkal is! 🙂
Írd meg mikor szeretnél jönni és kikkel érkezel!

Nincsenek megjegyzések

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest